Mi a különbség a téli, nyári és négévszakos gumiabroncsok között?

10.07.2020 , Josef Drdlíček

Téli, nyári, négyévszakos ... Az átlagos felhasználó számára az összes abroncs ránézésre azonos. Felmerül például a kérdés: "Miért kellene egyáltalán lecserélni a téli gumiabroncsokat nyárira?" A gumiabroncsok azonban egyáltalán nem azonosak. A barázdák száma, a keresztmetszet, a mintázat alakja és a futófelület keveréke úgy különböznek egymástól a nyári és a téli abroncsoknál, mint az éjszaka és nappal. Tudja meg, miért nem érdemes kihagyni a gumi váltást.


Nyári gumi, Téli gumi, Négyévszakos gumiabroncs


Nyári gumiabroncs

Magas ellenállóság a felmelegedéssel szemben és remek reakció akár minimális, 1,6 mm mélység mellett is. dezénu 1,6 mm. Právě těmito vlastnostmi se vyznačují kvalitní letní pneumatiky. 

A nyári gumiabroncsokra való váltás okai

  • Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és magasabb futásteljesítmény. A speciális keveréknek köszönhetően a mintázat tökéletesen alkalmazkodik a szélsőséges hőhöz és nem lágyul el. Enyhe hőmérsékleten viszont lágyul, ami tökéletes tapadást biztosít száraz és nedves úton. Ez jelentősen csökkenti a gördülési ellenállást. 
  • Remek irányíthatóság és rövidebb féktávolság. Az abroncsok általában egy egyszerű blokkmintával vannak ellátva, amelyek különböző funkciókat töltenek be. Ezen felül méretük növeli az érintkezési felületet az úttesttel.
  • Kiválló védelem az aquaplaninggel szemben. Az teljes futófelületen széles csatornák és segédhornyok találhatók amelyek els˝dlegesen a vízelvezetését felelnek.

Szeretnék nyári gumiabroncsot választani

Tudhat, hogy

… a nyári abroncsok törékenyé válnak és elveszítik vezetési tulajdonságaikat +7 ° C alatti hőmérsékleten. Télen történő felhasználásával nem csak gyorsan elpusztítja őket, hanem az életével is szerencsejátékot játszik. 

Nyári gumi


Miért váltsunk téli gumira

Sokan gondolják, hogy a téli gumiabroncsok M+S jelölíssel vannak ellátva. De a gyakorlatban ez gyakran nem elég.. A megjelölés megtalálható az univerzális és a terep abroncsokon is, amelyek keveréke nem tartalmaz elegendő mennyiségű szilikátot. A mintázat így nem alkalmazkodik a hőmérsékleti változásokhoz, és gyorsan elveszíti vezetési tulajdonságait.

Csak olyan abroncsokat váaĺasszon,amelyeken megtalálható az alpským symbolem alpesi szimbólum (3PMSF). Ez minden téli abroncson megtalálható amely fiatalabb DOT számmal rendelkezik mint 3919 (hét és év). A szimbólum megerősíti, hogy a gumiabroncs objektív vizsgálaton ment keresztül az ENSZ-EGB előírásainak megfelelően, és megfelel a biztonsági határértékeknek. 

Téli abroncsok menettulajdonságai

  • Kiválló kezelhetőség hóban, latyakon és fagyott aszfalton. A magas kaucsuk tartalomnak köszönhetően a téli gumiabroncsok rugalmasak maradnak még a nulla alatti hőmérsékleten is. Minél puhább a mintázat, annál jobban illeszkedik az úthoz. 
  • Remek tapadás, rövid féktávolság téli körülmények között. Mindegyik futófelületi-blokk száz apró hornyot tartalmaz, amelyek biztosítják a víz gyors elvezetését és ezáltal védelmet nyújtanak az aquaplaning ellen. Ezen felül, mint a karmok, a hóba és a jégbe kapaszkodnak, és megakadályozzák a gumiabroncsok csúszását. 
  • Kiválló tapadás jégen és havon. A mély futófelület mintázat minden fordulattal felveszi a havat, és széles csatornákba tárolja. 

Szeretnék téli gumit választani

Tudta, hogy

… s téli gumiabroncsok +7 ° C alatti hőmérsékleten a leghatékonyabbak? A nyári felhasználás két okból sem fog megtérülni. Először: gyorsan elhasználódnak, ami új gumiabroncsok vásárlásához vezet. Másodszor, azabroncs cserben hagy téged téged a válsághelyzetekben, és további szerencsétlen számokkal bővíti a magyar utak statisztikáját.

Téli gumi


Négyévszakos gumiabroncsok csak alkalmi járművezetők számára

Ha évente kevesebb, mint 15 000 km-t vezet, és nem hegyvidéki területeken él, akkor az négyévszakos gumiabroncsok kifizetődőek lehetnek. De ne felejtse el, hogy ez egy kompromisszum a nyári és a téli mintázat között. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a négyévszakos gumiabroncsok nem nyújtanak olyan teljesítményt nyáron mint egy nyári és télen mint egy téli gumiabroncs.

 

Miért haszáljunk négyévszakos abroncsokat?

  • Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás száraz útfelületen a téli abroncsokhoz képest. A négyévszakos gumiabroncsok mintázata kevesebb lamellával rendelkeznek, így alacsonyabb gördülési ellenállást produkál. 
  • Nem okoz meglepetést az időjárás váratlan változása. A speciális keverék játszva alkalmazkodik a szélsőséges hőmérsékleti ingadozásokhoz. 
  • Időt és pénzt spórol a szezonális gumicseréken és azok tárolásán. 

Négyévszakos gumiabroncsot szeretnék

Tudta, hogy... 

... a négyévszakos gumiabroncs-keverék általában lágyabb és gyorsabban melegszik fel, mint egy normál nyári futófelület? Forró úttesten ezért gyorsabban kopik, mint a szezonális abroncsok

A négévszakos gumiabroncsok a szilícium-dioxid nagyobb arányának köszönhetően lágyabbak, mint a nyári abrncsok. A téli gumiabroncsok még ennél is több szilícium-dioxidot tartalmaznak,  ezért jobban megbirkóznak a hóval és alacsony hőmérséklettel. 

Négyévszakos gumiabroncs


A nyári és téli gumiabroncsok féktávolságának összehasonlítása

Féktávolság 60 km/h-ás sebességnél (hó, jeges hó, -1 °C).

Féktávolság 60 km/h-ás sebességnél (hó, jeges hó, -1 °C)Féktávolság 100 km/h-ás sebesség mellett (nedves úttest, +5 °C).

Féktávolság 100 km/h-ás sebesség mellett (nedves úttest, +5 °C).Féktávolság 100 km/h-ás sebesség mellett (száraz úttest, +5 °C).

Féktávolság 100 km/h-ás sebesség mellett (száraz úttest, +5 °C).


Frissítve 10. 7. 2020

Kosár 0 Ft

A kosár üres.