A 235/5 R17-es négyévszakos SUV gumiabroncsok tesztje - ADAC 2020

07.09.2020 , Josef Drdlíček

Az SUV-kra tervezett négyévszakos gumiabroncsok teljesítménye viszonyla feltérképezetlen területnek számít. Nmélye nevesebb gyártó csalódást okoz, míg a kevésbé ismetebbek meglepően jól teljesítenek. Például a Bridgestone gumiabroncsa jelentősen alulmaradt főleg a havas körülmények között. És hogy végeztek a többiek ...?

A 235/5 R17-es négyévszakos SUV gumiabroncsok tesztje - ADAC 2020

Ezúttal a Ford Kuga terepjáróval tesztelték a négyévszakos gumiabroncsokat. Forrás: ADAC.de


Hogyan zajlott a teszt

Ezúttal az ADAC autóklub szerkesztői 3 pályát látogattak meg egy Ford Kuga terepjáróval, és 7 négyévszakos gumit hasonlítottak össze.. Olaszországban száraz körülmények között, a német pályán esőben, a finn hegyekben pedig hóban zajlottak a tesztfeladatok.

Az objektív eredmények érdekében a gumiabroncsokat névtelenül, különböző gumisoknál vásárolták. Az EU-címke szerint egyik gumiabroncs nedves tapadása sem rosszabb, mint a C. Ezért a fékezésnek nagyon jónak kell lennie mindegyiken. A gyakorlatban azonban a szerkesztők hatalmas különbségekre lettek figyelmesek. 


1. helyezet

Continental AllSeasonContact

A biztosok szerint a Continental AllSeasonContact modell nedves és havas körülmények között tisztességes eredményeket ér el. Ez azonban kissé elmarad a forró aszfalton. Ez a mintázat tehét a hidegebb éghajlaton lehet kifizetődő.

A pozitív értékelések főként az alacsony üzemanyag-fogyasztás és a hosszú élettartam miatt jöttek létre. Ezekben a kategóriákban a gumiabroncs 1,5 pontot kapott - nagyon jó.

ÖSSEZEGZÉS: A Continental AllSeasonContact abroncs ideális hidegebb éghajlatra. Az alacsony üzemanyag-fogyasztásnak és a nagy futásteljesítménynek köszönhetően pénzt takarít meg nemcsak a szezonális váltásokra.

✔   Magas futáásteljesítmény
✔   Alacsony üzemanyag-fogyasztás
✔   Megbízható teljesítmény vizen és hóban

✘   Gyengébb fékteljesítmény szárazon

Continental AllSeasonContact teszt ADAC

A Continental AllSeasonContactot választom


2. helyezet

Goodyear 4Seasons Gen-2

A Goodyear 4Seasons Gen-2 abroncs fő előnyei elsősorban nedves és jeges körülmények között mutatkoznak meg.. Az aquaplaning elleni védelem kielégítő, 80 km-es sebességnél 27,6 méter után áll meg. Ez a 3. legjobb teszteredmény. 

Ezenkívül a kopás kategóriában a Goodyear 1-es osztályzatot kapott a biztosoktól, és 1,9-et az üzemanyag-fogyasztásra. A modell tehát több szempontból is gazdaságos.

ÖSSZEGZÉS: A Goodyear 4Seasons Gen-2 négévszakos gumiabroncsnál a megbízható nedves és jeges utakon nyújtott vezetési tulajdonságokat fogja értékelni. A beruházás a hosszú élettartamának köszönhetően is megtérül.

✔   Magas futásteljesítmény
✔   Alacsony fogyasztás
✔   Rövid féktáv vizen és jégen

✘   Második leggyengébb fékteljesítmény szárazon 

Goodyear 4Seasons Gen-2 test ADAC

A Goodyear 4Seasons Gen-2-őt választom


3. helyezet

Michelin CrossClimate+

Bár a Michelin CrossClimate + négyévszakos gumiabroncsnak 235/55 R17-es méretben nem sikerült jól a hóban történő fékezés, a többi feladatban több mint tisztességes eredményt ért el. 43,5 méteres féktávolság a legjobbnak bizonyult száraz körülmények között. Brillírozott az élettartam kategóriában is, ahol a bíráktól 0,6-os osztályzatot kapott. 

A nedves szakágakért 2.6-os összértéket kapott, ami 1 fokkal jobb, mint a Continentalé. Az EverGrip technológiának köszönhetően a teljes élettartam alatt képes azonos teljesítményt nyyújani.

ÖSSZEGZÉS: A Michelin CrossClimate + egy megbízható négyévszakos gumiabroncs, magas futásteljesítménnyel. Ezenkívül a futófelület mintázata a teljes kopásig megtartja ugyanazokat a menettulajdnságokat.

✔   Extra magas futsteljesítmény
✔   Legrövidebb féktáv szárazon
✔   A teljes kopásig azonos menettulajdonságok az Evergrip technológiának köszönhetően

✘   Gyengébb fékteljesítmény hóban

Michelin CrossClimate+ test ADAC

A CrossClimate+ abroncsokat választom


Javaslataink és a teszt érdekességei

Úgy tűnik, hogy az SUV kategóriában a négyévszakos abroncsoknak még van hová fejlődniük. A 235/55 R17-es méretben egyik gumiabroncs sem kapott kiemelkedő értékelést. Ennek ellenére is hatalmas a fejlődés az előző generációhoz képesst. 

Fő változás a magasabb futásteljesítményben és alacsonyabb féktávolságban mutatkozik meg. Vannak azonban még olyan mintázatok, amelyek az átlagos nyári gumikhoz képest akár 6 méterrel hosszabb féktávot teljesítenek száraz úton. Ez két gyalogosátkelő szélességének felel meg.  

Amennyiben télen nem jár a hegyekbe, vessen egy pillantást a Michelin CrossClimate SUV gumiabroncsokra. 19 colos méretben példamutató minősítést kapott az Autobild 2019-es tesztjén. Ugyanezt a minősítést egy évvel korábban 18-as méretben kapta meg.

  • A legrövidebb féktávot a Bridgestone Weather Control A005 teljesítette 34,6 m-el. Egy átlagos nyári gumiabroncsnak ebben a méretben 4,3 méterrel többre van szüksége a megálláshoz.
  • Az üzemanyag-fogyasztást 100 km/h-s sebesség mellett mérik 2 kilóméteres szakaszon. 
  • Minden tesztelt modell alpesi szimbólummal van ellátva (3PMSF). 

A tesztelt abroncsok helyezései 

Abroncs neve Összértékelés Száraz (15 %) Nedves (30 %) Hó (20 %) Jég (10 %) Zaj (5 %) Fogyasztás (10 %) Kopás (10 %)
Continental AllSeasonContact 3,6 3,6 2,6 3,0 2,4 3,0 1,5 1,5
Goodyear Vector 4Season Gen-2 3,8 3,8 2,6 3,6 2,4 2,8 1,9 1,0
Michelin CrossClimate+ 3,9 2,6 2,7 3,9 2,4 3,0 2,0 0,6
Nokian Weatherproof 3,9 3,9 2,9 3,0 2,7 3,4 2,4 2,0
Uniroyal AllSeasonExpert 2 4,3 4,3 2,7 3,0 2,4 2,7 2,2 1,0
Vredestein Quatrac pro 5,2 4,3 2,6 5,2 2,7 2,7 2,5 1,0
Bridgestone Weather Control A005 5,4 2,6 2,0 5,4 2,4 2,9 1,9 2,0

Forrás: ADAC.de

Csatolt képek

Kosár 0 Ft

A kosár üres.